Satelitní weby
Satelitní web je rozšířená a propracovanější forma tzv. microsite, jde o speciální samostatný web plnící funkce, které se na hlavní webovou prezentaci nehodí, nebo s ní dokonce nesouvisejí. Obsahem a formou se od microsite nijak neliší, ale v porovnání s většinou microsite mají satelitní weby navíc propracované uživatelské funkce, kterými si udržují své návštěvníky a budují si tak kolem sebe komunitu uživatelů.
Vybudování a provoz satelitního webu je ve většině případů finančně nákladné, nestačí jen napsat dobrý obsah a dát mu nějakou přitažlivou vizuální formu, je potřeba ještě zajistit, aby se noví návštěvníci na web vraceli. A to lze například těmito způsoby:
-
naplnit web daty a umožnit třídění a filtrování těchto dat,
-
umístit na web zajímavé tématické flashové hračky a nezapomenout na tabulky výsledků, případně věnovat nejlepším hráčům ceny apod.,
-
nechat uživatelům prostor pro seberealizaci v podobě diskuze, komentářů, anket, uživatelských profilů aj.
Provoz satelitních webů se vyplácí zejména pokud je jejich cílem generovat zisk. V případě satelitních webů jde většinou o zisk nepřímý v podobě:
-
nových návštěvníků hlavního webové prezentace,
-
budování známosti značky (tzv. branding),
-
nebo vytěsnění konkurence.
Satelitní weby mohou být také:
-
diskuzní fóra,
-
katalogy,
-
produktové prezentace,
-
oborové portály.
Hlavním poznávacím znakem satelitního webu je, že je obsahově majoritně spojen s vlastníkem
hlavní internetové prezentace (výrobcem, dodavatelem, prodejcem), a nebo že držitelem domény, na které satelitní web běží je již zmíněný vlastník.